Małopolska Chmura Edukacyjna Projekt pn. „Małopolska Chmura Edukacyjna w II LO w Bochni” jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, 10 Oś Priorytetowa Wiedza i Kompetencje, Działanie 10.1 Rozwój kształcenia ogólnego, Poddziałanie 10.1.4 Małopolska Chmura Edukacyjna.
INFORMACJE O PROJEKCIE
Przedsięwzięcie „Małopolska Chmura Edukacyjna” to wspólne partnerstwo i współpraca pomiędzy Województwem Małopolskim oraz wiodącymi krakowskimi uczelniami wyższymi: Akademią Górniczo-Hutniczą im. Stanisława Staszica w Krakowie, Uniwersytetem Jagiellońskim, Politechniką Krakowską im. Tadeusza Kościuszki w Krakowie, Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie, Uniwersytetem Rolniczym im Hugona Kołłątaja w Krakowie i Uniwersytetem Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie oraz organami prowadzącymi szkoły ponadgimnazjalne na terytorium województwa małopolskiego.
Projekt ten zakłada prowadzenie innowacyjnych zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem potencjału szkół wyższych poprzez realizację wspólnych projektów badawczych, prowadzenie wirtualnych zajęć wykładowych i laboratoryjnych w oparciu o infrastrukturę i nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne. Pozwoli to na podniesienie poziomu nauczania oraz kształtowanie kompetencji kluczowych. Dzięki Małopolskiej Chmurze Edukacyjnej uczniowie technikum i liceum otrzymają możliwość kontaktu z nauką, będą mogli rozwijać swoje zainteresowania i talenty przy wsparciu najlepszych uczelni.
ZAJĘCIA ON – LINE
W ramach projektu odbywać się będą zajęcia on-line.
Projekt ma na celu podniesienie kompetencji kluczowych uczniów z zakresu matematyki, biologii, języka angielskiego przy zastosowaniu nowoczesnych narzędzi teleinformatycznych w procesie nauczania.
Projekt jest kierowany do uczniów Liceum, w szczególności do uczniów wykazujących zainteresowania i predyspozycje do ww. przedmiotów oraz kompetencje pozwalające im na opanowanie materiału wykraczającego poza podstawę programową.
Uczestnikami projektu będą uczniowie klas pierwszych i drugich.
W ramach projektu zostaną zorganizowane zajęcia rozwijające dla uczniów zainteresowanych podnoszeniem kompetencji.
Zajęcia będą odbywać się we współpracy z uczelniami wyższymi w formule zajęć on-line. Zaplanowano także wyjazdy uczniów na zajęcia na uczelnię.
REALIZACJA PROJEKTU
Realizacja projektu pozwoli na zwiększenie efektywności procesu nauczania w efekcie, czego powstać ma innowacyjne środowisko wsparcia procesów edukacyjnych technologiami ICT umożliwiające:
- Rozwijanie kreatywności oraz umiejętności zespołowego działania i logicznego myślenia u uczniów;
- Rozwój kompetencji kluczowych uczniów;
- Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów przy wsparciu wiodących uczelni, a przez to zwiększanie świadomości wyboru kierunku studiów;
- Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli, niezbędnych do funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym;
- Przygotowywanie kadr nowoczesnej gospodarki w obszarach inteligentnej specjalizacji Małopolski;
- Wyrównywanie poziomu dostępu do wiedzy i nauki na terenie województwa małopolskiego.
To innowacyjny w skali Europy projekt polegający na przeprowadzaniu przez kadrę naukową uczestniczących w projekcie uczelni dodatkowych zajęć on-line w małopolskich szkołach ponadgimnazjalnych. Dzięki projektowi w szkołach powstają nowoczesne, multimedialne sale do organizacji zajęć, z kolei uczniowie już na etapie szkoły ponadgimnazjalnej mają możliwość uczestnictwa w akademickich wykładach i zajęciach.
GRUPY
W wyniku rekrutacji utworzone zostaną następujące grupy:
1 grupa zajęć on-line matematyka – 15 uczniów/uczennic,
1 grupa zajęć on – line biologia – 15 uczniów/uczennic,
1 grupa zajęć on – line j. angielski – 15 uczniów/uczennic.
Koordynatorzy merytoryczni projektu to:
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie z zakresu matematyka i biologia.
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie z zakresu język angielski.
Beneficjent: Powiat Bocheński.
Realizator Projektu: II Liceum Ogólnokształcące im. Orła Białego w Bochni