Regulamin Rekrutacji

SZKOLNY REGULAMIN REKRUTACJI UCZNIÓW DO KLAS PIERWSZYCH

II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO im. ORŁA BIAŁEGO w BOCHNI

na rok szkolny 2017/2018

 

Podstawa prawna:

 

  1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r –przepisy wprowadzające ustawę Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60)
  2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego na lata szkolne 2017/2018–2019/2020 do trzyletniego liceum ogólnokształcącego, czteroletniego technikum i branżowej szkoły I stopnia, dla kandydatów będących absolwentami dotychczasowego gimnazjum.
  3. Zarządzenie Małopolskiego Kuratora Oświaty w Krakowie z dnia 23 marca 2017 r. (Zarządzenie Nr 11/17) w sprawie terminów postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów do publicznych szkół podstawowych dla dorosłych, klas I publicznych szkół ponadgimnazjalnych, klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej, o której mowa w art. 18 ust. 1 pkt 2 lit. c ustawy- Prawo oświatowe oraz na semestr pierwszy klas I publicznych szkół policealnych na rok szkolny 2017/2018 w województwie małopolskim.
  • 1

Wszystkie sprawy związane z przeprowadzeniem rekrutacji do klas pierwszych załatwia Szkolna Komisja Rekrutacyjna powołana przez Dyrektora Szkoły, który wyznacza jej przewodniczącego i określa zadania członków komisji.

Szkolna Komisja Rekrutacyjna:

  1. Przyjmuje dokumenty, dokonuje wstępnej kwalifikacji kandydatów, wprowadza dane i ewentualne zmiany w wyborze.
  2. Ustala listę kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do szkoły w kolejności uzyskanych wyników do wyczerpania   wolnych miejsc.
  3. Ustala listę przyjętych do szkoły w kolejności uzyskanych wyników do wyczerpania wolnych miejsc.
  4. Sporządza protokół postępowania kwalifikacyjnego.
  • 2

II Liceum Ogólnokształcące im. Orła Białego prowadzi rekrutację w systemie elektronicznym.

  1. Kandydaci mogą ubiegać się o przyjęcie do co najwyżej trzech szkół ponadgimnazjalnych. W obrębie jednej szkoły mają możliwość wyboru dowolnej liczby oddziałów. Szkołą pierwszego wyboru zostaje szkoła, w której znajduje się oddział umieszczony przez ucznia na pierwszym miejscu na liście preferencji.
  2. Kandydaci zainteresowani więcej niż jednym oddziałem w wybranej szkole wskazują kolejno interesujące ich oddziały w podaniu, tworząc tzw. listę preferencji.
  3. Kandydatów obowiązuje ujednolicone podanie o przyjęcie do szkoły wygenerowane z systemu elektronicznego, poprzez który kandydat dokonuje wyboru szkół i oddziałów. Podanie to kandydaci składają w szkole pierwszego wyboru.
  4. Oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum wraz z oryginałem zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego należy złożyć w wybranej szkole, w której uczeń potwierdza wolę podjęcia nauki.
  • 3
  1. Kandydaci dokonują rejestracji w Systemie na stronie https://malopolska.edu.com.pl/kandydat i składają podania o przyjęcie w terminie od 24 kwietnia do 12 czerwca 2017 r. do godz. 15.00.
  2. Kandydaci, dla których II LO jest szkołą pierwszego wyboru dostarczają następujące dokumenty:
    podanie wygenerowane przez System,
    życiorys,
    c. dwie fotografie z imieniem i nazwiskiem na odwrocie,
    d. orzeczenie lekarskie stwierdzające możliwość podjęcia nauki w wybranym typie szkoły,
    e. zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty konkursów

Terminy rekrutacji:

  1. od 24 kwietnia do 12 czerwca 2017 r. do godz. 15.00. – rejestracja w Systemie i złożenie dokumentów wymienionych w 3 ust. 2 w siedzibie Szkoły,
  2. od 23 czerwca do 27 czerwca 2017 r. do godz. 15.00–uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadgimnazjalnej o świadectwo ukończenia gimnazjum oraz o zaświadczenie o wynikach egzaminu gimnazjalnego
  3. 30 czerwca 2017 r. godz. 12.00-podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych,
  4. do 5 lipca 2017 r. godz. 15.00– potwierdzenie przez rodzica kandydata albo kandydata pełnoletniego woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadgimnazjalnej,
  5. 7 lipca 2017 r. godz. 12.00– podanie do publicznej wiadomości przez szkolne komisję rekrutacyjną list   przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły.
  • 4
  1. W roku szkolnym 2017/2018 II LO ogłasza nabór do klas z następującymi przedmiotami wiodącymi:
klasa humanistyczna j. polski, j. angielski, historia lub wiedza o społeczeństwie,
klasa sportowa geografia, biologia, j. angielski, wf
klasa matematyczna matematyka, j. angielski, geografia lub wiedza o społeczeństwie
klasa biologiczna  biologia, j. angielski, chemia lub j. polski,
  1. Drugi język obcy w klasie do wyboru spośród funkcjonujących w szkole:
  • j. niemiecki
  • j. hiszpański
  1. O ostatecznym przydziale drugiego języka obcego w klasie decyduje dyrektor po zakończeniu rekrutacji.
  2. W przypadku niewystarczającej ilości kandydatów do poszczególnych klas istnieje możliwość nie utworzenia danej klasy.
  3. Szkolna Komisja Rekrutacyjna respektuje orzeczenia kwalifikacyjne i orzeczenia z wnioskiem o zwolnienie z egzaminu gimnazjalnego wydane przez Małopolskiego Kuratora Oświaty.
  4. Kandydaci posiadający orzeczenie kwalifikacyjne będą przyjmowani do tych oddziałów klas pierwszych, w których liczba kandydatów nie przekracza liczby miejsc.
  • 5
  1. O przyjęciu do II Liceum Ogólnokształcącego decyduje łączna liczba punktów uzyskanych jako:
  • wynik egzaminu gimnazjalnego
  • suma punktów pochodzących z przeliczenia ocen na świadectwie ukończenia gimnazjum z następujących przedmiotów:
klasa humanistyczna j. polski, j.angielski, matematyka, historia lub wiedza o społeczeństwie
klasa sportowa j. polski, j.angielski, matematyka, geografia lub biologia
klasa matematyczna j. polski, j.angielski, matematyka, geografia lub wiedza o społeczeństwie
klasa biologiczna  j. polski, j.angielski, matematyka, biologia lub chemia
  • osiągnięcia uzyskane w trakcie nauki w gimnazjum wyszczególnione na świadectwie ukończenia gimnazjum.
  1. W rekrutacji do II LO obowiązuje następujący sposób przeliczania na punkty ocen z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz wyników egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum:

200 pkt. – maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania w postępowaniu rekrutacyjnym za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, a także za wyniki egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum oraz za szczególne osiągnięcia kandydatów, w tym:

  • 100 pkt. – liczba punktów możliwych do uzyskania za egzamin przeprowadzony w ostatnim roku nauki w gimnazjum (zawarta w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu);
  • 100 pkt. – liczba punktów możliwa do uzyskania za oceny na świadectwie ukończenia gimnazjum z języka polskiego i trzech obowiązkowych zajęć edukacyjnych wskazanych w statucie szkoły  oraz szczególne osiągnięcia ucznia wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum.
  1. W przypadku przeliczania na punkty wyników egzaminu gimnazjalnego, o którym mowa w art. 20f ust. 2 pkt 1,art. 20h ust. 6 pkt 2 i art. 20j ust. 2 pkt 1 ustawy, wynik przedstawiony w procentach z:

1) języka polskiego,

2) historii i wiedzy o społeczeństwie,

3) matematyki,

4) przedmiotów przyrodniczych,

5) języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym

– mnoży się przez 0,2.

  1. W przypadku przeliczania na punkty ocen z zajęć edukacyjnych, o których mowa w art. 20f ust. 2 pkt 2, art. 20h ust. 6 pkt 3 i art. 20j ust. 2 pkt 3 ustawy, wymienionych na świadectwie ukończenia gimnazjum, za oceny wyrażone w stopniu:

1) celującym – przyznaje się po 18 punktów;

2) bardzo dobrym – przyznaje się po 17 punktów;

3) dobrym – przyznaje się po 14 punktów;

4) dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów;

5) dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty.

  1. Za świadectwo ukończenia gimnazjum z wyróżnieniem, o którym mowa w art. 20f ust. 2 pkt 3, art. 20h ust. 6 pkt 4 i art. 20j ust. 2 pkt 4 ustawy, przyznaje się 7 punktów.
  2. W przypadku przeliczania na punkty kryterium, o którym mowa w art. 20f ust. 2 pkt 4 lit. a, art. 20h ust. 6 pkt 5 lit. a i art. 20j ust. 2 pkt 5 lit. a ustawy, za:

1) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:

  1. a) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
  2. b) tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
  3. c) tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;

2) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim, przeprowadzanymi zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 8 i art. 32a ust. 4 ustawy:

  1. a) tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,
  2. b) tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 4 punkty,
  3. c) tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty;

3) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:

  1. a) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
  2. b) dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
  3. c) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
  4. d) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,
  5. e) tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
  6. f) tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty;

4) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem albo turniejem, o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim, przeprowadzanymi zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 8 i art. 32a ust. 4 ustawy:

  1. a) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,
  2. b) dwóch lub więcej tytułów laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,
  3. c) dwóch lub więcej tytułów finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 5 punktów,
  4. d) tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,
  5. e) tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty,
  6. f) tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 2 punkty;

5) uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt 1–4, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:

  1. a) międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty,
  2. b) krajowym – przyznaje się 3 punkty,
  3. c) wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty,
  4. d) powiatowym – przyznaje się 1 punkt.
  5. W przypadku gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, o których mowa w ust. 1, na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia w tych zawodach, z tym że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.
  6. W przypadku przeliczania na punkty kryterium za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu, o których mowa w art. 20f ust. 2 pkt 4 lit. b, art. 20h ust. 6 pkt 5 lit. b i art. 20j ust. 2 pkt 5 lit. b ustawy, przyznaje się 3 punkty

7.1. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego, na podstawie art. 44zw ust. 2 i art. 44zz ust. 2 ustawy, przelicza się na punkty oceny z języka polskiego, matematyki, historii, wiedzy o społeczeństwie, biologii, chemii, fizyki, geografii i języka obcego nowożytnego, wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum, przy czym za uzyskanie z:

1) języka polskiego i matematyki oceny wyrażonej w stopniu:

  1. a) celującym – przyznaje się po 20 punktów,
  2. b) bardzo dobrym – przyznaje się po 18 punktów,
  3. c) dobrym – przyznaje się po 13 punktów,
  4. d) dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów,
  5. e) dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty;

2) historii i wiedzy o społeczeństwie oceny wyrażonej w stopniu:

  1. a) celującym – przyznaje się po 20 punktów,
  2. b) bardzo dobrym – przyznaje się po 18 punktów,
  3. c) dobrym – przyznaje się po 13 punktów,
  4. d) dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów,
  5. e) dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty

– oraz liczbę punktów uzyskaną po zsumowaniu punktów z tych zajęć edukacyjnych dzieli się przez 2;

3) biologii, chemii, fizyki i geografii oceny wyrażonej w stopniu:

  1. a) celującym – przyznaje się po 20 punktów,
  2. b) bardzo dobrym – przyznaje się po 18 punktów,
  3. c) dobrym – przyznaje się po 13 punktów,
  4. d) dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów,
  5. e) dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty

– oraz liczbę punktów uzyskaną po zsumowaniu punktów z tych zajęć edukacyjnych dzieli się przez 4;

4) języka obcego nowożytnego oceny wyrażonej w stopniu:

  1. a) celującym – przyznaje się 20 punktów,
  2. b) bardzo dobrym – przyznaje się 18 punktów,
  3. c) dobrym – przyznaje się 13 punktów,
  4. d) dostatecznym – przyznaje się 8 punktów,
  5. e) dopuszczającym – przyznaje się 2 punkty.
  6. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do danego zakresu odpowiedniej części egzaminu gimnazjalnego lub danej części egzaminu gimnazjalnego, na podstawie art. 44zw ust. 2 i art. 44zz ust. 2 ustawy, przelicza się na punkty, w sposób określony w ust. 1, oceny wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum z zajęć edukacyjnych, z których jest przeprowadzany dany zakres odpowiedniej części egzaminu gimnazjalnego lub dana część egzaminu gimnazjalnego, których dotyczy zwolnienie.
  7. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego z języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym, na podstawie art. 44zz ust. 2 ustawy, przelicza się na punkty ocenę z języka obcego nowożytnego wymienioną na świadectwie ukończenia gimnazjum, przy czym za uzyskanie oceny wyrażonej w stopniu:

1) celującym – przyznaje się 20 punktów;

2) bardzo dobrym – przyznaje się 18 punktów;

3) dobrym – przyznaje się 13 punktów;

4) dostatecznym – przyznaje się 8 punktów;

5) dopuszczającym – przyznaje się 2 punkty.

 

  1. Warunkiem przyjęcia do II LO jest co najmniej poprawna ocena z zachowania.
  2. O przyjęciu kandydata decydować będzie kolejność na liście utworzonej według ilości uzyskanych punktów. W razie równej ilości punktów o przyjęciu decydować będzie ocena z zachowania oraz kolejne kryteria ex aequo.
  • 6
  1. Od 10 do18 lipca 2017 r. do godz. 15.00kandydaci do klas pierwszych mogą składać dokumenty wymienione w  §3 ust.2 i uczestniczyć w postępowaniu uzupełniającym.
  2. Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych 4 sierpnia 2017 r. godz. 12.00,
  3. Do 21 sierpnia 2017 r. godz. 15.00– potwierdzenie przez rodzica kandydata albo kandydata pełnoletniego woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego, o ile nie zostały one złożone wcześniej.
  4. 28 sierpnia 2017 r. godz. 12.00– podanie do publicznej wiadomości przez szkolne komisję rekrutacyjną list     przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły.
  5. Podczas rekrutacji uzupełniającej kandydaci, którzy znaleźli się na liście osób, które mogą być przyjęte do klas określonych w §4 ust.1. mogą być przyjęci poza kolejnością do innych klas, w tym samym typie szkoły, w miarę wolnych miejsc, jeśli jednocześnie spełniają warunki wymagane do przyjęcia do tych klas.
  • 7
  1. Od decyzji Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej przysługuje rodzicom lub prawnym opiekunom danego kandydata prawo odwołania się do Dyrektora szkoły.
  2. Odwołanie należy złożyć na piśmie w sekretariacie II Liceum Ogólnokształcącego im. Orła Białego w terminie do 3 dni od ogłoszenia wyników.
  3. Dyrektor szkoły zobowiązany jest przeprowadzić postępowanie wyjaśniające i powiadomić osoby odwołujące się w terminie do 7 dni.
  4. W sprawach nieuregulowanych regulaminem obowiązuje Statut II LO w Bochni i odrębne przepisy szczegółowe.