Wycieczka do Sandomierza

19.10.2021
W dniu 11 października 2021 roku nasza klasa, czyli klasa 1 d oraz klasy 1 e  i  2 b wraz z opiekunami udaliśmy się na wycieczkę do Sandomierza. Wyruszyliśmy z parkingu obok szkoły o godzinie 7.00, a na miejscu byliśmy około godziny 10.30. Pierwszy w naszym planie był Wąwóz Królowej Jadwigi, którym udaliśmy się na wzgórze, gdzie znajdował się kościół pod wezwaniem św. Jakuba wybudowany przez dominikanów. Na zboczu tego wzgórza znajdowała się jedna z nielicznych w Polsce winnic. Następnie udaliśmy się do centrum Sandomierza, gdzie znajdowało się wejście do podziemnej trasy turystycznej. Trasa ta mierzy 1425 metrów długości i liczy 34 piwnice z XV wieku, które zachowały się do dnia dzisiejszego. Po wyjściu na płytę rynku sandomierskiego przeszliśmy pod Bramę Opatowską, a następnie udaliśmy się do muzeum Ojca Mateusza, gdzie mieliśmy okazję poczuć się jak na planie serialu, a także zobaczyć woskowe figury aktorów, które były naturalnej wielkości. Stamtąd udaliśmy się autobusem do zamku Krzyżtopór, gdzie o 15.00 rozpoczęliśmy zwiedzanie, które trwało godzinę. Na zamku zwiedziliśmy m.in. dziedzińce, stajnie, salę balową, a także podziemia.
Około godziny 16.00 wyjechaliśmy z powrotem do szkoły, gdzie dojechaliśmy późnym wieczorem.
Wycieczka wszystkim bardzo się podobała i chętnie pojechalibyśmy tam jeszcze raz.
Wiktoria Wilk
uczennica klasy I d

Galeria zdjęć

Logotypy funduszy UE

„Cyfrowy Powiat Bocheński” - E-administracja w Powiecie Bocheńskim.

Używamy plików cookies w celu optymalnej obsługi Państwa wizyty na naszej stronie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.