REKRUTACJA NA ROK SZKOLNY 2021/2022
- Kandydaci dokonują rejestracji w Systemie na stronie https://malopolska.edu.com.pl/Kandydat i składają podania o przyjęcie w terminie od 17 maja do 21 czerwca 2021 r.
- Kandydaci, dla których II LO jest szkołą pierwszego wyboru dostarczają następujące dokumenty:
- podanie wygenerowane przez System
- dwie fotografie z imieniem i nazwiskiem na odwrocie
- świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty.
- zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty konkursów
__________________________________________________________________________________
SZKOLNY REGULAMIN REKRUTACJI UCZNIÓW DO KLAS PIERWSZYCH
II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO IM. ORŁA BIAŁEGO W BOCHNI
na rok szkolny 2021/2022 dla absolwentów szkół podstawowych
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe – Rozdział 6 art. 130 – 164 pn. „Przyjmowanie do publicznych przedszkoli, publicznych innych form wychowania przedszkolnego, publicznych szkół i publicznych placówek” (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek i centrów (Dz. U. z 2019 r., poz. 1737)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 roku w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID -19 (Dz.U. z 2020 r., poz.493 ze zm.)
- Zarządzenie nr 11/21 Małopolskiego Kuratora Oświaty z dnia 23 lutego 2021 r. w sprawie wykazu zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych przez Małopolskiego Kuratora Oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, które mogą być wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej oraz określenia miejsc uznanych za wysokie w tych zawodach, uwzględnianych w postępowaniu rekrutacyjnym do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2021/2022.
- Postępowanie rekrutacyjne do klas pierwszych II Liceum Ogólnokształcącego przeprowadza Szkolna Komisja Rekrutacyjna powołana przez Dyrektora Szkoły, który wyznacza jej przewodniczącego, określa jej zadania i sposób dokumentowania pracy.
- Szkolna Komisja Rekrutacyjna w szczególności:
- przyjmuje dokumenty, dokonuje ich analizy pod kątem poprawności i kompletności,
- sporządza listy kandydatów, zawierające imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej, w przypadku których zweryfikowano wniosek o przyjęcie do szkoły oraz zweryfikowano spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postepowaniu rekrutacyjnym oraz postepowaniu uzupełniającym.
- sporządza informację o podjętych czynnościach, o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy – Prawo oświatowe. Przewodniczący komisji może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach: wielodzietność rodziny, niepełnosprawność kandydata, niepełnosprawność jednego z rodziców / obojga rodziców kandydata, niepełnosprawność rodzeństwa kandydata, samotne wychowywanie kandydata w rodzinie, objęcie kandydata pieczą zastępczą,
- sporządza informację o liczbie punktów przyznanych poszczególnym kandydatom po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego,
- sporządza listy kandydatów zakwalifikowanych /niezakwalifikowanych oraz listy kandydatów przyjętych / nieprzyjętych w kolejności alfabetycznej wraz z informacją
o najniższej liczbie punktów uprawniających do przyjęcia,
- sporządza protokół postępowania kwalifikacyjnego.
II Liceum Ogólnokształcące im. Orła Białego prowadzi rekrutację w systemie elektronicznym.
- Kandydaci mogą ubiegać się o przyjęcie do co najwyżej trzech szkół ponadpodstawowych.
W obrębie jednej szkoły mają możliwość wyboru dowolnej liczby oddziałów. Szkołą pierwszego wyboru zostaje szkoła, w której znajduje się oddział umieszczony przez ucznia na pierwszym miejscu na liście preferencji.
- Kandydaci zainteresowani więcej niż jednym oddziałem w wybranej szkole wskazują kolejno interesujące ich oddziały w podaniu, tworząc tzw. listę preferencji.
- Kandydatów obowiązuje ujednolicone podanie o przyjęcie do szkoły wygenerowane
z systemu elektronicznego, poprzez który kandydat dokonuje wyboru szkół i oddziałów. Podanie to kandydaci składają w szkole pierwszego wyboru.
- Oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej wraz z oryginałem zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty należy złożyć w wybranej szkole, w której uczeń potwierdza wolę podjęcia nauki.
- Kandydaci dokonują rejestracji w Systemie na stronie https://malopolska.edu.com.pl/Kandydat iskładają podania o przyjęcie w terminie od 17 maja do 21 czerwca 2021 r. do godz.15.00.
- Kandydaci, dla których II LO jest szkołą pierwszego wyboru dostarczają następujące dokumenty:
- podanie wygenerowane przez System
- dwie fotografie z imieniem i nazwiskiem na odwrocie,
- świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty.
- zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty konkursów
Terminy rekrutacji:
-
Od 17 maja do 21 czerwca 2021 r. do godz. 15.00 – rejestracja w Systemie i złożenie podania wygenerowanego przez System w siedzibie Szkoły.
-
Od 25 czerwca do 14 lipca 2021 r. do godz. 15.00 – uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej oraz o zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty.
-
Do 14 lipca 2021 r. – weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczonych w oświadczeniach.
-
Do 21 lipca 2021 r. – weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
-
22 lipca 2021 r. - podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.
-
Od 23 lipca 2021 r. do 30 lipca 2021 r. do godz. 15.00 - potwierdzenie woli przyjęcia do szkoły w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły.
-
2 sierpnia 2021 r. do godz. 14.00 - podanie do publicznej wiadomości przez Szkolną Komisję Rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły.
Dodatkowe informacje:
W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty wniosek o przyjęcie do szkoły, w tym wymagane załączniki mogą być dostarczane za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
-
4
- W roku szkolnym 2021/2022 II LO ogłasza nabór do klas z następującymi przedmiotami realizowanymi w zakresie rozszerzonym:
klasa humanistyczno-dziennikarska |
j. polski, historia, WOS |
klasa językowa |
j. angielski, WOS, j. niemiecki lub j. hiszpański |
klasa sportowa |
biologia, geografia, j. angielski, + wf w zwiększonej liczbie godzin, gry zespołowe: piłka nożna, piłka ręczna, koszykówka |
klasa matematyczna |
matematyka, geografia, j. angielski |
klasa biologiczna |
biologia, chemia, j. angielski |
klasa społeczno- psychologiczna |
język polski, biologia, j. angielski + elementy psychologii i pedagogiki |
klasa mundurowa |
geografia, WOS, język angielski + edukacja policyjna |
- Uczeń klasy mundurowej zobowiązany jest do wyposażenia się na własny koszt w umundurowanie. Mundur jest znakiem przynależności ucznia do klasy o profilu mundurowym.
- Rodzaj, kolor, formę i zakup umundurowania określa Szkoła. Za finansowanie umundurowania odpowiadają rodzice/opiekunowie uczniów.
- Umundurowanie nosi się w czasie:
- "dnia mundurowego", którego terminy określa Dyrektor,
- spotkań z funkcjonariuszami policji,
- uroczystości szkolnych.
W pozostałe dni, strój kadeta musi nosić znamiona stroju eleganckiego, zgodnie z przyjętymi normami społecznymi.
- Elementy umundurowania :
- mundur ćwiczebny granatowy 2-częściowy,
- buty taktyczne,
- pas parciany,
- furażerka,
- Drugim językiem obcym nauczanym w II LO jest język niemiecki, język hiszpański lub język rosyjski.
- Uczniowie zakwalifikowani do klasy językowej oraz mundurowej obowiązkowo dokonują wyboru drugiego języka obcego:
- w klasie językowej - język niemiecki lub hiszpański
- w klasie mundurowej - język niemiecki lub język rosyjski
O zakwalifikowaniu do danej grupy językowej decyduje Szkolna Komisja Rekrutacyjna na podstawie liczby punktów zdobytych w postępowaniu rekrutacyjnym.
- W pozostałych klasach decyzję o przydziale drugiego języka obcego podejmie dyrektor po zakończeniu rekrutacji.
- W przypadku niewystarczającej liczby kandydatów do poszczególnych klas istnieje możliwość nieutworzenia danej klasy.
- Szkolna Komisja Rekrutacyjna respektuje orzeczenia kwalifikacyjne i orzeczenia z wnioskiem o zwolnienie z egzaminu ósmoklasisty wydane przez Małopolskiego Kuratora Oświaty.
- Kandydaci posiadający orzeczenie kwalifikacyjne będą przyjmowani do tych oddziałów klas pierwszych, w których liczba kandydatów nie przekracza liczby miejsc.
-
5
- O przyjęciu do II Liceum Ogólnokształcącego decyduje łączna liczba punktów uzyskanych jako:
- wynik egzaminu ósmoklasisty, przy czym wyniki wyrażone w skali procentowej z:
- języka polskiego – mnoży się przez 0,35
- matematyki - mnoży się przez 0,35
- języka obcego nowożytnego – mnoży się przez 0,3
- suma punktów pochodzących z przeliczenia ocen na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej z czterech przedmiotów według poniższej zasady:
- celujący – 18 punktów;
- bardzo dobry – 17 punktów;
- dobrym – 14 punktów;
- dostateczny – 8 punktów;
- dopuszczający – 2 punkty
klasa humanistyczno-dziennikarska |
j. polski, matematyka, historia, WOS |
klasa językowa |
j. polski, matematyka, j. angielski, WOS |
klasa sportowa |
j. polski, matematyka, WF, geografia/biologia*
|
klasa matematyczna |
j. polski, matematyka, j. angielski, geografia |
klasa biologiczna |
j. polski, matematyka, biologia, chemia |
klasa społeczno-
psychologiczna
|
j. polski, matematyka, j. angielski, biologia |
klasa mundurowa |
j. polski, matematyka, j. angielski, geografia/WOS*, |
* Pod uwagę zostanie wzięty przedmiot, z którego uczeń uzyskał wyższą ocenę.
- za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem - 7 punktów
- za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego,
w szczególności w formie wolontariatu - 3 punkty,
- uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
- tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – 10 punktów,
- tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 7 punktów,
- tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 punktów;
- uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim:
- tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 10 punktów,
- tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 4 punkty,
- tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 3 punkty;
- uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – 10 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 7 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 punktów,
- tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – 7 punktów,
- tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 punktów,
- tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 3 punkty;
- uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem albo turniejem, o zasięgu ponad wojewódzkim lub wojewódzkim:
- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 10 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 7 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 5 punktów,
- tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 7 punktów,
- tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 3 punkty,
- tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 2 punkty;
- za uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wcześniej wymienione, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
- międzynarodowym – 4 punkty,
- krajowym – 3 punkty,
- wojewódzkim – 2 punkty,
- powiatowym – 1 punkt,
- w przypadku gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia w tych zawodach, z tym że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi
18 punktów.
Poniżej linki do wykazu konkursów:
Wykaz konkursów przedmiotowych i tematycznych organizowanych lub współorganizowanych przez Małopolskiego Kuratora Oświaty oraz określenie miejsc uznanych za wysokie w tych konkursach.
Wykaz zawodów wiedzy i artystycznych, organizowanych przez Małopolskiego Kuratora Oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły oraz określenie miejsc uznanych za wysokie w tych zawodach.
Wykaz dyscyplin sportowych, objętych współzawodnictwem sportowym dzieci i młodzieży szkolnej, w których organizowane są zawody sportowe przez polskie związki sportowe, wojewódzkie interdyscyplinarne stowarzyszenia kultury fizycznej, światowe i europejskie federacje sportowe oraz określenie miejsc uznanych za wysokie w zawodach sportowych.
- W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty na podstawie art.44zw ust.2 i art. 44zz ust. 2 Ustawy o systemie oświaty przelicza się na punkty oceny z języka polskiego, matematyki, języka obcego nowożytnego, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przy czym za uzyskanie z:
- języka polskiego i matematyki oceny wyrażonej w stopniu:
- celującym – 35 punktów,
- bardzo dobrym – 30 punktów,
- dobrym – 25 punktów,
- dostatecznym – 15 punktów,
- dopuszczającym – 10 punktów
- wybranego języka obcego nowożytnego oceny wyrażonej w stopniu
- celującym – 30 punktów,
- bardzo dobrym – 25 punktów,
- dobrym – 20 punktów,
- dostatecznym – 10 punktów,
- dopuszczającym – 5 punktów.
- W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do danego przedmiotu objętego egzaminem ósmoklasisty, na podstawie art. 44zz ust. 2 ustawy o systemie oświaty, przelicza się na punkty, w sposób określony w pkt.2, oceny wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej z danego przedmiotu, z którego jest przeprowadzany egzamin ósmoklasisty oraz którego dotyczy zwolnienie.
- O przyjęciu kandydata decydować będzie kolejność na liście utworzonej według liczby uzyskanych punktów. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym pierwszeństwo mają:
- kandydaci mający problemy zdrowotne, ograniczające możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzone opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej,
- kandydaci spełniający jedno lub więcej z kryteriów opisanych w art. 20c ust. 2 Ustawy o systemie oświaty: wielodzietność rodziny kandydata, niepełnosprawność kandydata, niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata, niepełnosprawność obojga rodziców kandydata, niepełnosprawność rodzeństwa kandydata, samotne wychowywanie kandydata w rodzinie, objęcie kandydata pieczą zastępczą,
- kandydaci z większym procentowym wynikiem sumarycznym z egzaminu ósmoklasisty,
- kandydaci z wyższą oceną z przedmiotów kierunkowych do danej klasy,
- kandydaci z wyższą średnią ocen z obowiązkowych zajęć edukacyjnych na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej.
Terminy rekrutacji uzupełniającej
-
Od 3 do 5 sierpnia 2021 r. kandydaci do klas pierwszych mogą składać dokumenty wymienione w §3 ust.2 i uczestniczyć w postępowaniu uzupełniającym.
-
16 sierpnia 2021 r. - podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych
-
Od 17 do 20 sierpnia 2021 r. do godz. 15.00 - potwierdzenie woli przyjęcia do szkoły poprzez dostarczenie oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginału zaświadczenia
o wynikach egzaminu ósmoklasisty o ile nie zostały wcześniej złożone.
-
23 sierpnia 2021 r. - podanie do publicznej wiadomości przez szkolną komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły.
- Podczas rekrutacji uzupełniającej kandydaci, którzy znaleźli się na liście osób, które mogą być przyjęte do klas określonych w §4 ust.1. mogą być przyjęci poza kolejnością do innych klas, w tym samym typie szkoły, w miarę wolnych miejsc, jeśli jednocześnie spełniają warunki wymagane do przyjęcia do tych klas.
- Rodzicom lub prawnym opiekunom przysługuje prawo wystąpienia do Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia w terminie do 3 dni od ogłoszenia wyników.
- Komisja Rekrutacyjna zobowiązana jest sporządzić uzasadnienie w terminie do 3 dni.
- Od decyzji Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej przysługuje rodzicom lub prawnym opiekunom danego kandydata prawo odwołania się do Dyrektora Szkoły.
- Odwołanie należy złożyć na piśmie w sekretariacie II Liceum Ogólnokształcącego
Orła Białego w terminie do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia.
- Dyrektor Szkoły zobowiązany jest przeprowadzić postępowanie wyjaśniające
i powiadomić osoby odwołujące się w terminie do 3 dni.
- W sprawach nieuregulowanych regulaminem obowiązuje Statut II LO w Bochni i odrębne przepisy szczegółowe.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
|